Han er blevet truet på livet, men han fortsætter!

I dagene d. 18-26 april, havde Norea Mediemission besøg af lederen af den kristne tyrkiske kanal, Radio Shema. Soner Tufan, som er 47 år, blev kristen for 30 år siden, og han brænder for på ny at plante det kristne håb i den tyrkiske befolkning. I løbet af den uge han befandt sig i Danmark, var han rundt i hele landet for at  fortælle om vigtigheden af mission via medierne.

Radio Shema driver 3 radiostationer, som potentielt kan høres af 18 millioner mennesker, men Soner ønsker at alle i hele landet skal høre det gode budskab: ”Hvis de virkelig hører de gode nyheder, vil deres liv blive ændret. Gud vil arbejde gennem Hans ord, men hvis de ikke hører, hvad skal de så tro?”

Derfor producere Radio Shema ikke bare radio men også TV programmer, som sendes på SAT7-Türk, og udsendelser der kan høres via internettet i hele landet.

Der er desuden planer om flere radiostationer, så snart økonomien tillader det, og der er virkelig brug for dem. Ud af en befolkning på ca 80 millioner er kun 0,06 procent evangeliske kristne.

Truet på livet

Det er dog ikke uden vanskeligheder at sende kristen radio, og både Radio Shema og Sonér Tufan har modtaget trusselsbreve fra ISIS. Mange af de som bliver kristne, holder det hemmeligt, fordi de er bange for reaktionen fra familien og det omgivende samfund.

”Vi kan bede for dem, om at de må få frimodighed til at fortælle at de er kristne, men indtil det sker, må vi opmuntre dem, give dem åndelig føde og bibelundervisning. Og hvordan kan vi gøre det? Det kan vi gøre gennem medierne, siger Sonér Tufan.

Radiolederen slutter af med en opfordring: ”Jeg ønsker at fortælle det danske folk, at vi har brug for jeres venskab og jeres opmuntring. Vi er brødre og søstre i Herren. Det prøver jeg at minde folk om, og Tyrkiet har virkelig brug for jeres hjælp og jeres bønner”.