Ville slå handicappet datter ihjel

I Indien, et samfund hvori folk traditionelt blev opdelt på baggrund af deres sociale rang til forskellige privilegier, kom Rani fra en høj-kaste familie, der ikke kendte til Jesus. Trods hendes høje sociale rang, havde også hun sine problemer at slås med. Hun havde to børn, hvoraf det ene, hendes datter, var mentalt og fysisk handicappet.
Det begyndte for alvor at gå ned ad bakke i 1997, da hun og hendes mand gennemgik en separation. At leve adskilt fra sin mand var ekstremt svært for hende. Så svært at hun til sidst overvejede at tage sit eget liv. Idet hun ikke ønskede at bebyrde hendes gamle forældre med sin datter, overvejede hun at gøre en ende det hele.
”Jeg besluttede mig for at slå min datter ihjel og derefter selv begå selvmord,” fortæller Rani i et brev til TWR.
”Tanken om at gøre det bedrøvede mig enormt. Hver dag, stod jeg med hovedet mod væggen og græd bitterligt.”
Hvad Rani ikke vidste var, at Gud ikke havde i sinde at lade hende udføre den plan. Rani havde en husholderske, som gik til gudstjeneste i en kirke, beliggende bag familiens hus. Hun havde ofte inviteret Rani til at besøge kirken med hende, men Rani havde aldrig vist interesse. Hun følte sig flov over tanken om at møde op i kirken, grundet hendes families høje sociale status. Ikke desto mindre, havde Rani lagt mærke til, at hendes sociale status, aldrig havde afholdt hendes husholderske fra at invitere hende med i kirke. Husholdersken blev ved med at insistere med hendes mange invitationer, og Rani besluttede sig for at tage med, bare denne ene gang. Måske ville det da afholde husholdersken fra at genere hende igen.
Det ene besøg blev en ugentlig rutine, idet hun fandt trøst i Guds ord og igennem bønnerne fra kirkens menighed. Mirakuløst begyndte hendes problemer at løse sig, og hun blev efterfølgende genforenet med sin mand.
Stærk i hendes tro, fortalte Rani hendes mand, at medmindre hun fik lov til at fortsætte med at komme i kirken, ville hun hellere leve separeret fra ham. Selvom han ikke var glad for ideen, gav han sig til sidst.
Midt I hans bebrejdende og nedladende ord, fortsatte Rani sin tilbedelse af Gud. Hun vidste hun var nødt til at opleve Guds kærlighed.
I løbet af disse hårde tider, lyttede Rani til TWR’s radioprogrammer.
”Det styrkede mig, og jeg ønskede at blive døbt for at erklære min tro. Selvom min mand var imod det, fastede og bad jeg, til det blev en realitet. Efterfølgende, mødte jeg mange fristelser og problemer. Jeg fortsatte med at blive i Guds nærhed og bad mig igennem dem. Gud har siden da, befriet mig fra alle mine problemer og styrket mig.”
Siden dengang, har Gud virket mirakler i Ranis liv, herunder hendes mands omvendelse og  anerkendelse af Jesus som hans frelser.  Sammen tjener de nu fuldhjertet Gud, trods deres trængsler.
En af deres store prøvelser involverede deres datter, som fik høj feber, hvoraf hun til sidst døde.
Selvom Rani ikke forstod, hvorfor det skete, accepterede hun Guds plan.
”Jeg ved ikke hvorfor Gud tillod det at ske, men vi har accepteret hans ufejlbare vilje i vores liv.” siger Rani.
”Gud har været god mod os, og vores eneste ønske er at tjene ham.”

Kilde: TWR
Illustrationsfoto: Pixabay