Syrien

Dag 17 – 7. april

Muna er den yngste i en familie på 7. Efter at hendes far døde i forbindelse med en ulykke, mistede de alt og var tvunget til at bo i en lille hytte i en flygtningelejr i det nordlige Syrien. Muna boede i lejren sammen med sin mor, Yasmina, og seks søskende, der alle var under 10 år. En dag blev Muna syg, og Yasmina tog hende med til adskillige læger. En af dem gav ved en fejl Muna den forkerte medicin, hvilket resulterede i at Muna blev blind.

Lægerne sagde til Yasmina: “Beklager, der er ikke noget vi kan gøre for at rette op på skaden. Muna vil være blind resten af livet.” Yasmina blev modløs og følte sig hjælpeløs og vred.

En gruppe kristne arbejdede blandt flygtningene i lejren. Yasmina fortalte dem den tragiske historie om Muna, og de lyttede medfølende og tilbød at bede for pigen. Yasmina sagde ja, og gruppen bad for Muna. Pludselig kunne hun igen bevæge øjnene, og hun fik sit fulde syn tilbage! For første gang siden hun fik den forkerte medicin kunne Muna græde, og tårerne løb ned over ansigtet på hende. Yasmina og alle de andre, der bevidnede det med deres egne øjne, forundredes over dette helbredelsesmirakel. Sammen blev de overvældet af glæde, og fejrede Guds nådefulde indgriben.

Yasmina priste Gud: “Lægerne havde sagt, at intet kunne hjælpe vores datter, men Jesus har helbredt hende fuldkommen. Gud ske ære!”

 

Hvordan kan vi bede?

  • Bed om at flygtningene i de syriske lejre må have adgang til god sundhedsbehandling og skolegang
  • Bed om at de kristne, der arbejder i lejrene, må være frimodige i at dele deres tro med muslimer og bede for de syge, og at de må se mange komme til tro på Kristus
  • Bed om fred i Syrien og om at landet må blive genopbygget, så familier som Munas må trives

 

På sit legeme bar han selv vore synder op på korset, for at vi, døde fra synden, skal leve for retfærdigheden. Ved hans sår blev I helbredt.

1 Pet. 2,24

 

Hent Bedefolderen som PDF (13mb)