Dag 6: SINDH, PAKISTAN

15. marts

Mohammad er en 12-årig dreng fra Sindh, der bor i Karachi i Pakistan. Han vågner hver morgen før solopgang for at udføre fajr-bønnen, før han gør sig klar til at gå i skole. Mens han går til den islamiske skole, lytter han til recitationer fra Koranen på sin telefon, men nogle gange tjekker han også de seneste cricketresultater. Han er en stor fan af Sindhs crickethold.

Når han ankommer til skolen, hilser Mohammad på sine klassekammerater og lærere med det traditionelle salaam, inden han går ind i sit klasseværelse. Her tilbringer han det meste af dagen med at studere arabisk, Koranen og islamisk historie og traditioner. Han undervises i urdu, som er landets officielle sprog, og i sindhi, som er hans folks sprog. Langt de fleste af de 36 millioner indbyggere i Sindh i Pakistan er muslimer, og Sindh-provinsen er hjemsted for mange sufi-helgener og mystikere og har produceret en mængde sufi-poesi og -musik.

Efter skole spiller Mohammad cricket med sine venner før aftenbønnen. Hans familie er troende og også fast besluttet på, at Mohammad skal klare sig godt i skolen, så han kan komme ind på et af de lokale universiteter. Mohammads far arbejder på havnen i Karachi. Sindh[1]provinsen er et produktivt landbrugsområde, hvor der produceres bomuld, hvede, ris, sukkerrør og meget mere, og havnen er en vigtig eksportrute, men han håber, at hans søn bliver læge eller tandlæge.


Hvordan kan vi bede?

  • Mindre end 2% af befolkningen i Pakistan er kristne, så der er kun få muligheder for, at sindherne kan høre evangeliet fra venner eller kolleger. Bed om, at de vil møde historien om Jesus online, i podcasts eller på andre platforme.
  • Bed om, at det lille kristne mindretal i Sindh må være et lys og en velsignelse for deres muslimske naboer.
  • Bed om, at Sindh-diasporaen må blive troende, mens de studerer eller arbejder i udlandet, og bringe budskabet om Jesus tilbage til deres familier.

Atter talte Jesus til dem og sagde: “Jeg er verdens lys. Den, der følger mig, skal aldrig vandre i mørket, men have livets lys.”
Johannesevangeliet 8,12

Hent Bedefolderen som PDF (13mb)