Evangeliet i Centralasien

Det bliver stadig vanskeligere at sprede evangeliet til den centralasiatiske region

Troende oplever forfølgelse, kirker bliver lukket, tværkulturelle arbejdere bliver tvunget til at forlade regionen, og kristne organisationer bliver lukket ned. De fleste centralasiatiske troende er første generations kristne og har ikke en ”arv” af kristendommen, som de kan trække på, når de har problemer.

Noreas internationale samarbejdspartner, TWR, forsøger at lave radio-programmer til oplæring og hjælp, så de troende i denne region kan stå fast i troen og hjælpe andre i deres åndelige liv.

Gennem forskellige programmer håber TWR at nå deres mål for Centralasien, som omfatter:

• hjælpe mennesker til at se, at Jesus Kristus er Guds Søn, som gav sit liv for vores frelse.
• hjælpe lokale kristne til at vokse i deres åndelige liv og etablere deres egne cellegrupper/ kirker.
• nå ud til dem der kæmper med relationer og give bibelske principper for familielivet.
• lede hver lytter til personlig tro på Jesus Kristus og hjælpe dem med at håndtere udfordringerne i dagligdagen.
• fange børn og unges opmærksomhed gennem programmer med kvalitets indhold.

Med din hjælp kan vi fortsætte med at udsende disse vitale programmer til de centralasiatiske folk. Norea støtter TWR programmer i Kirgisistan (”Det kristne Hjem” og ”Kvinder med Håb”-programmet) og i Turkmenistan (”Kvinder med Håb”-programmet)

Kilde: twreurope.org