Fra selvmord til livredder

Dette er historien om en ung mand i en håbløs situation, som finder håbet i Jesus. Tidligere ønskede Ali at dø, men nu deler han det evige liv med tusinder, gennem videoer om evangeliet.


Ali* var omsluttet af en religiøs familie som ikke forstod ham, og han blev tvunget ind i en uddannelse som promoverede islam.

Men på jagt efter svar, som kunne udfylde den tomhed, han følte i sin sjæl, begyndte Ali at lægge afstand til sine islamistiske rødder, og søgte i stedet svar indenfor ateismen, Goth kulturen, ja, endda satanismen. Men hver ny retning ledte ham kun til et endnu mørkere sted.

Ali kunne kun se én vej ud af den smerte, hans rastløse sjæl følte: Selvmord!

Men Gud beskyttede ham, og hans selvmordsforsøg fejlede.

Usikker på hvad han nu skulle gøre, stak Ali af fra det hele og rejste til Tyrkiets hovedstad, Ankara. Her fandt han en kirke, der delte den sandhed med ham, som han så intenst havde forsøgt at finde. Nu kom glæden ind i hans liv, og hans hjerte blev opfyldt af håb, da hans sjæl fandt frelse.

Sådan en livgivende oplevelse skal deles, men da Ali fortalte familien om sin nyfundne tro, udbrød hans mor:

”Det havde været bedre, hvis du havde begået selvmord.”

Hun græmmede sig over, at hendes søn havde valgt at blive kristen, for tyrkere lærer ofte fra barns ben, at kristendommen er en religion, man skal være mistænksom overfor.

Men Ali fortsatte med at elske og bede for sin familie. Da han vendte hjem for at besøge dem, var de forbløffede over at se, hvor meget han havde forandret sig, og de begyndte at blive mere åbne overfor samtaler af religiøs karakter.

Ali’s passion for at dele sin tro, gjaldt ikke kun hans familie. Han ønskede, at hele landet skulle lære Guds kærlighed og forløsning at kende. Men han stod overfor et dilemma.

For hvordan skulle man kunne nå hele Tyrkiet, når der ud af en befolkning på 80 millioner er færre end 6000 evangeliske troende? Hvordan kan de mindst nåede høre evangeliet, når der kun er 165 tyrkiske kirker?

Så fandt Ali Shema Media Group, og begejstringen var stor, da han fandt ud af, at ordet om Guds kærlighed og håb bliver udsendt fra radiostationer i fire forskellige byer og gennemsnitlig når 14 millioner mennesker.

Da han opdagede, at Shema også har et online fællesskab på en række sociale medieplatforme, besluttede han sig for at blive en del af organisationen og producere videoer.

Nu når Ali ud til sit land. For via de online videoer, gør han evangeliet tilgængeligt for det tyrkiske folk.

Soner-stoet mediearbejdet