Midt i al mørket blev i et lys

Herren er min klippe, min borg, min befrier, min Gud, mit bjerg, hvor jeg søger tilflugt, mit skjold, min frelses horn, min fæstning, min tilflugt og min frelser, som redder mig fra vold.
2. Samuel 22, 2-3

Livet er ikke blevet, som 26-årige Nuray havde drømt om. Hun er mor til to og gift med en alkoholiseret mand.

Manden er ofte voldelig overfor Nuray og har gentagne gange voldtaget hende – Nuray længes bare efter at slippe ud af det.

Drikkeriet betyder, at Nurays mand ikke har kunnet holde på et job, og samtidig vil han heller ikke give hende lov til at arbejde.

”Jeg har prøvet at have deltidsjobs, så jeg kan forsørge mine børn,” forklarer hun. ”Jeg ønsker at kunne give mine børn, den medicin de har brug for. Men min mand opdagede det altid og tog pengene, jeg havde tjent.”

Nuray har ingen slægtninge, som kan hjælpe, og alt dette gjorde hende fortvivlet. Hun vidste ikke, hvor hun skulle gå hen. Men en dag skruede hun på sin radio, og det kom til at gøre en forskel.

”Vi har en meget gammel radio derhjemme, og en dag faldt jeg tilfældigt over jeres program”, fortæller Nuray. Det var ”Kvinder med Håb”-programmet, og derigennem fandt hun den styrke og hjælp, hun havde søgt efter i lang tid.

”Midt i al mørket, blev I et lys for mig. Tusind tak. Jeg tog imod Jesus som min personlige frelser for et halvt års tid siden.”

Nu, hvor hun ikke længere føler sig så alene, lærer hun om Gud og tager sin tilflugt hos Ham. ”Jeg beder til ham hver dag og han hjælper mig og styrker mig,” fortæller hun.

Nuray har aldrig lært at læse, og hun ejer ikke en bibel. Men hun er så taknemmelig for radioprogrammerne, som underviser hende og styrker hende i den kristne tro. Gennem KmH-programmet får hun en stadig større forståelse for Guds væsen, og samtidig lærer hun, hvordan man lever sit liv som kristen under svære forhold.

Kilde: TWR Women of Hope