Opmuntring til ensomme troende

Ensomme kristne i Tyrkiet søger dagligt efter kilder med åndelig føde. SAT-7 TÜRK sender et program med titlen “Hjertets melodi” hvori de søger at give den opmuntring og trøst, som så mange har brug for.

Den første sæson med det populære program fra SAT-7 TÜRK blev sendt om morgenen. Således kunne tyrkiske kristne starte dagen med vers fra Salmernes Bog samt en bøn. En seer skriver:

“Denne undervisning tænder lys i hjerterne. Jeg kunne ikke lade være med at sige “amen” højt da Duygu afsluttede sin inderlige bøn. Må Gud bevare os i sin nåde og åbne døren for barmhjertighed og velsignelse”.

Udsendelserne imødekommer et behov

Udsendelserne har fået mange positive tilbagemeldinger. Den næste sæson af “Hjertets melodi” sendes senere på året. Hver udsendelse varer 10 minutter og produceres af Duygu Özyörük. Hun har også rollen som studievært.

I hver udsendelse gennemgår Duygu en salme med henblik på at åbenbare noget om Gud og hans kærlighed. Hun forklarer seerne hvordan budskabet fra Salmernes Bog kan anvendes i det daglige liv. Duygu håber, at programmet vil styrke troen hos de tyrkiske kristne.

Kun 0,2 % af Tyrkiets befolkning er registreret som kristne. De troende er ofte alene eller kun i stand til at mødes i små grupper. Der er vanskeligt at skaffe kristne materialer, og derfor kan “Hjertets melodi” være en uvurderlig kilde for troende, som lever isoleret.

Digterisk inspiration

Duygu fortæller, at programmets indhold blev inspireret af dette vers:

Salmer er som hjertets melodi;
nogle gange triste og klagende,
andre gange glade og lovprisende Gud;
nogle gange mørke og livstrætte,
andre gange lykkelige og med håb.

“Davids salmer er inspireret af Helligånden og udspringer af hans lange erfaring fra livet med Gud” siger Duygu. “Jeg håber, at vi kan opmuntre alle troende til at leve inderligt med Gud, og at ikke-troende vil søge Gud af hele deres hjerte”.

Kilde: SAT-7